Polityka prywatności
I. WSTĘP
1. UAB „Limarto LT” (zwana dalej „Spółką” lub „Limarto”), numer rejestracyjny spółki 303189032, z siedzibą pod zarejestrowanym adresem.
2. Szanujemy prawa naszych Klientów i innych osób, których dane dotyczą, do ich prywatnych informacji i przetwarzamy ich dane osobowe zgodnie z prawem i uczciwie, zgodnie z zaufaniem, jakim nas obdarzyli.
3.Zbieramy wyłącznie dane Klienta niezbędne do świadczenia usług Spółki, sprzedaży produktów, działalności oraz korzystania ze stron jak Facebook, LinkedIn czy Instagram. Dbamy o ich bezpieczeństwo i używamy wyłącznie zgodnie z przeznaczeniem. („Strona internetowa”). Dbamy o bezpieczeństwo gromadzonych i przetwarzanych przez nas Danych Klienta i zapewniamy, że będą one wykorzystywane wyłącznie w określonym celu.
5. Przekazując nam swoje dane osobowe, użytkownik akceptuje niniejszą Politykę prywatności, rozumie jej postanowienia i zgadza się ich przestrzegać.
II. DEFINICJE
1. Klient - każda osoba, której dane dotyczą, która zamawia, kupuje, korzysta lub wyraziła chęć korzystania z usług Spółki, odwiedza stronę internetową Spółki, punkty sprzedaży lub jest w jakikolwiek inny sposób związana z usługami świadczonymi przez Grupę Spółek.
2. Dane Osobowe oznaczają wszelkie informacje odnoszące się bezpośrednio lub pośrednio do Klienta, którego tożsamość jest znana lub może zostać zidentyfikowana, bezpośrednio lub pośrednio, poprzez odniesienie do danych, których dotyczą. Przetwarzanie Danych Osobowych oznacza wszelkie operacje wykonywane na Danych Osobowych (w tym gromadzenie, rejestrowanie, przechowywanie, edytowanie, modyfikowanie, uzyskiwanie dostępu, odzyskiwanie, przesyłanie, archiwizowanie itp.)
3. Usługi - wszelkie produkty, towary i/lub usługi oferowane przez Spółkę, zarówno elektroniczne, jak i nieelektroniczne.
III. PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Spółka przetwarza dane osobowe na podstawie:
a. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzeniem”);
b. 30 czerwca 2018 r. Ustawa nr XIII-1426 Republiki Litewskiej o prawnej ochronie danych osobowych (zwana dalej „LPPD”);
c. Ustawa o łączności elektronicznej Republiki Litewskiej nr IX-2135;
Zakres przetwarzanych danych osobowych zależy od zamówionych, zakupionych lub wykorzystanych usług Spółki oraz informacji podanych przez osobę odwiedzającą stronę internetową Spółki podczas zamawiania, zakupu i/lub korzystania z usług Spółki, odwiedzania lub rejestracji na stronie internetowej Spółki.
• ŹRÓDŁA DANYCH OSOBOWYCH
Uzyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą (użytkownika), np. poprzez kontakt ze Spółką, rejestrację i korzystanie z usług Spółki lub zakup towarów, udział w loteriach lub konkursach, ankietach lub badaniach, pozostawianie komentarzy, zadawanie pytań, subskrybowanie biuletynów Spółki i/lub korzystanie z usług Spółki, kontaktowanie się ze Spółką w celu uzyskania konsultacji lub przesyłanie nam swojego CV podczas aplikowania na wolne stanowiska.
Odbierane i generowane, gdy osoba, której dane dotyczą, korzysta z naszych usług, np. podczas korzystania z naszej sieci i usług, wykonywania połączeń telefonicznych, wysyłania wiadomości tekstowych (SMS), surfowania po Internecie, odwiedzania naszych witryn internetowych itp.
Dane pozyskiwane są na podstawie zgody Klienta. W przypadkach, w których Klient wyraził chęć otrzymywania informacji lub wyrażenia opinii na temat określonych produktów i/lub usług, dane osobowe mogą być przetwarzane w celu zapewnienia, że Klient otrzyma niezbędne informacje. Klient ma prawo do wycofania zgody udzielonej Spółce w dowolnym momencie. Zgoda pozostaje ważna do czasu jej wypełnienia lub, w zależności od przypadku, do odwołania, jeśli nastąpi to wcześniej. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie odpowiedniej zgody udzielonej przed jej cofnięciem.
Dane, które uzyskujemy z innych źródeł, np. gdy jest to właściwe, od innych organów lub firm, takich jak banki, publicznie dostępne rejestry, biura informacji kredytowej (np. Creditinfo UAB), firmy ubezpieczeniowe itp.
• PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Podając Spółce dane osobowe, Klient wyraża zgodę na ich wykorzystanie przez Spółkę w celu realizacji zobowiązań wobec Klienta oraz świadczenia oczekiwanych usług. Spółka potrzebuje danych osobowych Klienta w następujących celach:
W celu utrzymania relacji z Klientem oraz zarządzania dostępem do produktów i usług Spółki.
W celu zawierania i wykonywania umów kupna i sprzedaży towarów i usług z Klientem, w celu aktualizacji danych Klienta dla zapewnienia ich poprawności, w celu korzystania z zewnętrznych i wewnętrznych rejestrów, jeżeli jest to konieczne do wykonania umowy lub w celu podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem umowy lub wypełnieniem obowiązku prawnego.
Na potrzeby handlu elektronicznego.
W celu świadczenia usług gwarancyjnych, przetwarzania zamówień, rozwiązywania problemów związanych ze sprzedażą, prezentacją lub dostawą towarów oraz innych zobowiązań umownych.
Dla ochrony interesów Klienta i Spółki. W celu ochrony interesów Klienta i Spółki oraz przeprowadzania kontroli jakości usług świadczonych przez Spółkę, jak i dostarczania dowodów komunikacji biznesowej (nagrywanie rozmów telefonicznych).
W celu prowadzenia marketingu bezpośredniego, kampanii promocyjnych (gier, promocji, loterii, konkursów), udzielania rabatów, przedstawiania ofert, wiadomości, informacji, usług, produktów lub newsletterów o które Klient prosi Spółkę lub które mogą Klienta zainteresować; zbierania opinii klientów, badań rynku i statystyk, poprawy jakości usług Spółki, doświadczeń Klienta jako odbiorcy usług oraz rozwoju nowych produktów i usług.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników Spółki, Klienta oraz mienia (monitoring wizyjny).
Dla celów selekcji kadrowej (zbieranie danych osobowych kandydatów). Dane osobowe kandydatów, którzy przysyłają swoje CV bezpośrednio do Spółki e-mailem na adres [email protected] lub przez portale pracy (adres e-mail, imię i nazwisko, numer telefonu, wszystkie informacje zawarte w CV, list motywacyjny oraz stanowisko, na które aplikują) są przetwarzane przez Grupę Spółek w celu selekcji kandydatów na stanowisko. Dane osobowe kandydatów przetwarzane są na podstawie zgody. Spółka przechowuje dane osobowe kandydatów do czasu zakończenia procesu rekrutacji na określone stanowisko. Dłuższe przechowywanie danych jest możliwe tylko po uzyskaniu zgody kandydata. Spółka nie gromadzi ani nie przetwarza szczególnych danych osobowych kandydatów.
Snyks zarządza następującymi stronami internetowymi i serwisami społecznościowymi w celu rozpowszechniania informacji o swojej działalności i oferowania usług spełniających potrzeby i oczekiwania klientów:
http://snyks.pl
https://www.linkedin.com/company/limarto-lt/about/
https://www.instagram.com/snyks.store/
https://www.facebook.com/snyks.lt
https://www.tiktok.com/@snyksstore
Gdy użytkownik odwiedza nasze konta w sieciach społecznościowych, jego dane mogą być również przetwarzane przez administratorów tych sieci. Zalecamy zapoznanie się z polityką prywatności dostępną na tych portalach społecznościowych:
Polityka prywatności serwisu Linkedin
Polityka prywatności Instagram
Polityka prywatności Facebook
Polityka prywatności TikTok
W celu utrzymywania relacji z dostawcami zarządzane są następujące dane osobowe dostawców i/lub pracowników dostawców: imię, nazwisko, dane kontaktowe (adres e-mail, telefon, adres), numer VAT, numer zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej lub zaświadczenia o indywidualnej działalności lub certyfikatu, data jego ważności, osobisty numer identyfikacyjny, zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej lub zaświadczenie o indywidualnej działalności lub certyfikat, numer rachunku bankowego, upoważnienie.
Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
W ramach zarządzania wierzytelnościami przetwarzane są następujące dane osobowe dłużników: imię, nazwisko, stanowisko, informacje o zadłużeniu, dane kontaktowe.
Podstawą prawną przetwarzania tych danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO - uzasadniony interes administratora.
Pliki cookie zbierają informacje podczas odwiedzania naszej strony internetowej. Plik cookie to niewielki plik tekstowy, który witryna internetowa umieszcza w przeglądarce komputera lub urządzenia mobilnego użytkownika podczas odwiedzania witryny. Umożliwia on witrynie „zapamiętanie” działań i preferencji użytkownika (np. nazwy rejestracyjnej, języka, rozmiaru czcionki i innych opcji wyświetlania) przez określony czas, dzięki czemu użytkownik nie musi ich ponownie wprowadzać za każdym razem, gdy odwiedza witrynę lub przegląda jej różne strony.
Informacje gromadzone przez pliki cookie pozwalają nam zapewnić bardziej przyjazne dla użytkownika doświadczenie przeglądania i dowiedzieć się więcej o zachowaniu użytkowników witryny, analizować trendy i ulepszać witrynę.
Informacje o używanych plikach cookie i sposobie nimi zarządzania znajdują się w panelu zarządzania plikami cookie na każdej stronie.
Inne cele, dla których Spółka ma prawo przetwarzać dane osobowe Klienta, to przypadki, gdy Klient wyraził na to zgodę, przetwarzanie jest konieczne dla uzasadnionego interesu Spółki lub gdy Spółka jest zobowiązana przepisami prawa.
• UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH ODBIORCOM
Spółka zobowiązuje się do zachowania poufności danych osobowych swoich Klientów. Dane osobowe mogą być ujawnione osobom trzecim tylko jeśli jest to konieczne do zawarcia i wykonania umowy w interesie osoby, której dane dotyczą, lub z innych uzasadnionych powodów.
Spółka może przekazywać dane osobowe swoim podmiotom przetwarzającym dane, które świadczą usługi na rzecz Spółki i przetwarzają dane osobowe w imieniu Spółki. Do takich podmiotów przetwarzających dane należą: firmy świadczące usługi reklamowe i marketingowe; firmy świadczące usługi w zakresie przeglądania stron internetowych lub analizy aktywności online; firmy opracowujące, dostarczające, wspierające i rozwijające oprogramowanie; firmy świadczące usługi w zakresie infrastruktury informatycznej; firmy świadczące usługi komunikacyjne; dostawcy newsletterów i usług SMS; dostawcy usług pocztowych i kurierskich; dostawcy usług archiwizacyjnych; firmy świadczące usługi płatnicze; firmy świadczące usługi adwokackie i prawne; dostawcy usług księgowych i audytorskich; oraz firmy świadczące usługi ubezpieczeniowe. Podmioty przetwarzające mogą przetwarzać dane osobowe tylko na zlecenie Spółki i wyłącznie w zakresie wymaganym dla realizacji ich zobowiązań umownych. Spółka korzysta wyłącznie z podmiotów przetwarzających, które dają wystarczające gwarancje, że wdrożą odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, spełniając wymagania rozporządzenia i chroniąc prawa osób, których dane dotyczą.
Spółka może również udostępniać dane Klienta na żądanie sądów lub organów publicznych, w zakresie potrzebnym do zgodnego z prawem wypełnienia obowiązujących przepisów i decyzji organów.
Spółka może potrzebować wymiany danych osobowych w określonym celu. Spółka może być zobowiązana do przekazywania danych osobowych następującym odbiorcom: Grupom spółek, partnerom biznesowym, podmiotom przetwarzającym dane (podwykonawcom).
Jeśli użytkownik wyrazi zgodę na pliki cookie stron trzecich, jego dane osobowe mogą być przekazywane poza UE/EOG, a podmioty obsługujące pliki cookie stron trzecich są odpowiedzialne za takie przetwarzanie danych osobowych.
• OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe gromadzone przez Spółkę są przechowywane w formie dokumentów papierowych i/lub w systemach informatycznych Spółki w formacie elektronicznym. Dane osobowe nie będą przetwarzane dłużej, niż jest to konieczne do realizacji celów przetwarzania lub dłużej, niż wymagają tego osoby, których one dotyczą, i/lub niż przewiduje prawo.
Choć klient może zakończyć umowę i zrezygnować z usług Spółki, ta nadal będzie przechowywać jego dane osobowe na potrzeby ewentualnych przyszłych roszczeń prawnych aż do upływu okresu przechowywania.
• PRAWA KLIENTA JAKO PODMIOTU DANYCH
Zgodnie z RODO użytkownik może korzystać z następujących praw jako osoba, której dane dotyczą:
Prawo dostępu do danych osobowych. Oznacza to, że można zażądać informacji o tym, czy dane osobowe są przetwarzane, a jeśli dane osobowe są przetwarzane, uzyskać dostęp do swoich danych osobowych.
Prawo do sprostowania danych osobowych. Oznacza to, że użytkownik może zażądać sprostowania swoich danych osobowych, jeśli stwierdzi, że przetwarzane przez nas dane osobowe są nieprawidłowe, niekompletne lub niedokładne.
Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”). Oznacza to, że użytkownik może zażądać usunięcia swoich danych osobowych, jeśli uważa, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem lub w sposób nieuczciwy.
Prawo do ograniczenia przetwarzania. Oznacza to, że użytkownik może zażądać ograniczenia (zawieszenia) przetwarzania swoich danych osobowych, z wyjątkiem przechowywania, jeśli na przykład zażąda sprostowania swoich danych osobowych (w oczekiwaniu na weryfikację dokładności danych osobowych i/lub ich korekcję), jeśli zostanie ustalone, że jego dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, a użytkownik nie wyraża zgody na usunięcie swoich danych, jeśli wyraził sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych itp.
Prawo do przenoszenia danych, tj. do żądania przekazania danych osobowych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany użytkownikowi i/lub innemu administratorowi w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu komputerowego.
Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania. Oznacza to sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, jeżeli odbywa się ono na podstawie uzasadnionego lub publicznego interesu.
Prawo do żądania, aby użytkownik nie podlegał decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, które wywołuje wobec niego skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na niego wpływa.
Prawo do wycofania w dowolnym momencie udzielonych nam zgód na przetwarzanie danych osobowych, np. na potrzeby marketingu bezpośredniego.
Klient może skontaktować się ze Spółką, aby skorzystać ze swoich praw:
składając wniosek pisemnie osobiście, pocztą, przez przedstawiciela lub elektronicznie - na adres e-mail: [email protected], pisemnie - na adres: ul. Kolektyvo 15, LT-08314 Wilno, Litwa, UAB „Limarto LT” lub pisemnie do sklepu Snyks przy ul. Kolektyvo. 15, LT-08314 Wilno, Litwa.
Wniosek musi być podpisany. Do wniosku należy dołączyć kopię dokumentu tożsamości. Wniosek musi być czytelny, podpisany oraz zawierać imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail lub inne dane kontaktowe osoby, której dane dotyczą, oraz informację, z którego prawa chce skorzystać i w jakim zakresie.
Spółka rozpatruje wnioski klientów dotyczące praw osoby, której dane dotyczą, bezpłatnie. Rozpatrzenie wniosku może zostać odrzucone lub obciążone opłatą, jeśli wniosek jest ewidentnie bezpodstawny lub nadmierny, a także w innych przypadkach przewidzianych w przepisach prawa.
Odpowiemy na wniosek użytkownika w ciągu 30 (trzydziestu) dni kalendarzowych od otrzymania wniosku. W wyjątkowych przypadkach wymagających dodatkowego czasu mamy prawo przedłużyć termin przetwarzania żądanych danych lub innych wymogów określonych w żądaniu użytkownika o maksymalnie 90 (dziewięćdziesiąt) dni kalendarzowych od daty żądania, po uprzednim powiadomieniu użytkownika.
Aby skontaktować się z Państwową Inspekcją Ochrony Danych Osobowych, jeśli nie jesteś w stanie rozwiązać sprawy ze Spółką, odwiedź stronę http://vdai.lrv.lt, aby uzyskać więcej informacji.
• ODPOWIEDZIALNOŚĆ KLIENTA
Informowanie Spółki o wszelkich zmianach w dostarczonych informacjach i danych. Dla Spółki ważne jest posiadanie prawidłowych i ważnych informacji o Kliencie;
Dostarczenie niezbędnych informacji umożliwiających Spółce identyfikację Klienta na jego żądanie oraz weryfikację, czy komunikuje się lub współpracuje z Klientem (poprzez dostarczenie dowodu tożsamości lub za pomocą procedury prawnej lub komunikacji elektronicznej, która umożliwiłaby prawidłową identyfikację Klienta). Jest to konieczne, aby chronić dane Klienta i innych osób, zapewniając jednocześnie, że informacje o Kliencie są udostępniane wyłącznie jemu, bez naruszania praw innych osób.
• BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Aby zapewnić bezpieczeństwo odpowiednie do ryzyka związanego z przetwarzaniem danych, Limarto LT UAB wdrożyło stosowne środki techniczne i organizacyjne. Wybierając i wdrażając odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych, Spółka kieruje się:
Wytycznymi ENISA, Dobrymi Praktykami Bezpieczeństwa Informacji oraz wytycznymi VDAI.
• POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Niniejsze Zasady Polityki Prywatności są integralną częścią usług świadczonych przez Firmę. W ramach rozwoju i ulepszania działalności, Firma zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany tych Zasad Polityki Prywatności w dowolnym momencie. Zalecamy, aby Klienci regularnie zapoznawali się z najnowszą wersją Zasad Polityki Prywatności na tej stronie internetowej w celu zapoznania się z odpowiednimi informacjami.
Informacje aktualizowane ostatnio 19.05.2025